ما کلاس بنجمی ها
سلام به دوستانی که به وبلاگ من میان . من الان کلاس ششم هستم اما به خاطر اینکه از کلاس پنجم خاطرات خوبی داشتم اسم وبلاگم رو تغییر ندارم . اسم وبلاگم مثل یک نماد میماند ... با تشکر فروزان
درباره وبلاگ


سلام دوستان گلم . من فروزان هستم و به وبلاگم خیلی خوشاومدید . من کلاس ششم هستم و در مدرسه معینی در بوشهر درس میخونم . اسم وبلاگم کلاس بنجمی ها (پنجمی ها) و هم برای کلاس پنجمی ها و هم برای کلاس ششمی ها مطلب میزارم . لطفا نظر بدین و توی وبلاگم عضو شین . ممنونم . ایام به کام

پيوندها
h@r chi bekh@y h@st
شهر دخترا
خرید ساعت مردانه ارزان
خرید ساعت مردانه جدید
بخرش
شارژ رایگان ایرنسل100درصد تضمینی
فقط برای خنده ☻
همشاگردی سلام
ما کلاس پنجمی ها
گلهای کلاس پنجم
ما ابتدایی ها
ردیاب ماشین
جلوپنجره اریو
اریو زوتی z300
جلو پنجره ایکس 60

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ما کلاس بنجمی ها و آدرس foruzanmarandi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.










نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 109
بازدید دیروز : 124
بازدید هفته : 421
بازدید ماه : 416
بازدید کل : 228610
تعداد مطالب : 198
تعداد نظرات : 134
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


کد حرکت متن دنبال موس

کد ساعت فلش



Get a Glitter Calendar Click Here

نويسندگان
ジ 4uzaN ジ

آخرین مطالب
<-PostTitle->


 
سه شنبه 26 آذر 1392برچسب:, :: 18:49 :: نويسنده : ジ 4uzaN ジ

poem

حافظ:
صحبت حکام، ظلمت شب یلدا است
نور ز خورشید خواه بو که برآید

سعدی:
هنوز با همه دردم امید درمان است
که آخری بود آخر شبان یلدا را

اوحدی:
شب هجرانت ای دلبر، شب یلدا است پنداری
رخت نوروز و دیدار تو عید ماست پنداری

خاقانی:
تو جان لطیفی و جهان جسم کثیف
تو شمع فروزنده و گیتی شب یلدا

عنصری:
چون حلقه ربایند به نیزه، تو به نیزه
خال از رخ زنگی بربایی شب یلدا

منوچهری:
نور رایش تیره‌شب را روز نورانی کند
دود چشمش روز روشن را شب یلدا کند

مسعود سعد:
کرده خورشید صبح ملک تو
روز همه دشمنان شب یلدا

ناصرخسرو:
او بر دوشنبه و تو بر آدینه
تو لیل قدر داری و او یلدا

هم‌چنین ارتباط عیسی مسیح با این شب در اشعار امیر معزی و سنائی غزنوی مشهود است.

امیر معزی:
ایزد دادار، مهر و کین تو گویی
از شب قدر آفرید و از شب یلدا
زان‌که به مهرت بود تقرب مومن
زان‌که به کینت بود تفاخر ترسا

سنائی غزنوی:
به صاحب‌دولتی پیوند اگر نامی همی جویی
که از یک چاکری عیسی چنان معروف شد یلدا

سیف افرنگی:
سخنم بلندنام از سخن تو گشت و شاید
که درازنامی از نام مسیح یافت یلدا

By:4uzaN نظر یادت نره ✔✔
 
سه شنبه 26 آذر 1392برچسب:, :: 18:47 :: نويسنده : ジ 4uzaN ジ

تزئین هندوانه شب یلدا 92

تزئین هندوانه شب یلدا 92 , تزئین هندوانه ویژه شب یلدا 92

تزئین هندوانه شب یلدا 92

تزئین هندوانه شب یلدا 92

تزئین هندوانه شب یلدا 92

تزئین هندوانه شب یلدا 92

تزئین هندوانه شب یلدا 92

تزئین هندوانه شب یلدا 92

تزئین هندوانه شب یلدا 92

تزئین هندوانه شب یلدا 92

تزئین هندوانه شب یلدا 92

تزئین هندوانه شب یلدا 92

تزئین هندوانه شب یلدا 92

تزئین هندوانه شب یلدا 92

تزئین هندوانه شب یلدا 92

By:4uzaN نظر یادت نره ✔✔
 
سه شنبه 26 آذر 1392برچسب:, :: 18:45 :: نويسنده : ジ 4uzaN ジ

اس ام اس شب یلدا

By:4uzaN نظر یادت نره ✔✔
 
سه شنبه 26 آذر 1392برچسب:, :: 18:41 :: نويسنده : ジ 4uzaN ジ

شب یلدا

خوراکی های شب یلدا

دکتر محمد حسین انصاری مود افزود: شب یلدا و جشن‌هایی که در این شب برگزار می‌شود، یک سنت باستانی است، مردم روزگاران دور و گذشته که کشاورزی، بنیان زندگی آنان را تشکیل می‌داد، در طول سال با سپری شدن فصل‌ها و تضادهای طبیعی خوی داشتند، بر اثر تجربه و گذشت زمان توانستند کارها و فعالیت‌های خود را با گردش خورشید و تغییر فصول و بلندی و کوتاهی روز و شب و جهت و حرکت و قرار ستارگان تنظیم کنند‌. وی ادامه داد: پیشینیان بر این باور بودند که در این شب فرشته بدی‌ها‌(اهریمن) با فرشته خوبی‌ها به جنگ می‌پردازد و در این نبرد طولانی فرشته خوبی‌ها، اهریمن را شکست می‌دهد و صبح، پس از زاده شدن دوباره خورشید (پیروزی روشنایی بر تاریکی) آغاز می‌شود.

انصاری مود اظهار کرد: اما شب یلدا فقط دور همنشینی و مرور خاطره‌ها نیست، علاوه بر آن، رسوم تغذیه‌ای خاصی نیز در بر دارد. وی با اشاره به اینکه انتخاب مواد غذایی خاصی از بین سایر مواد غذایی و تأکید برقرار دادن این مواد غذایی بر سر سفره شب یلدا نه تنها یک رسم، بلکه نکات تغذیه‌ای خاصی را دنبال می‌کند، بیان کرد: یکی از ارکان سفره شب یلدا، میوه هندوانه است که همیشه به شیوه‌های جذابی تزیین می‌شود. این پژوهشگر توضیح داد: هندوانه یادآور گرمای تابستان و حرارت است. باور بر این است، اگر مقداری هندوانه در شب یلدا بخورید در سراسر زمستان طولانی، سرما و بیماری بر شما غلبه نخواهد کرد و این باور، با خواص هندوانه که سرشار از ویتامین های A و B و C است، مطابقت دارد. وی تاکید کرد: 90 درصد بافت هندوانه از آب تشکیل شده است، در نتیجه برای رفع عطش بسیار مفید است و به علت فراوانی آب در این محصول، برای جلوگیری و دفع سنگ کلیه، خوردن آن بسیار توصیه شده است.

به گفته انصاری، هندوانه منبع غنی از بتاکاروتن و لیکوپن است که این مواد از آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی هستند و همانطور که اثبات شده، آنتی اکسیدان‌ها ترکیباتی هستند که از بروز سرطان‌ها در انسان جلوگیری می‌کنند، پس این باور که با خوردن هندوانه بیماری کمتر به سراغ ما می‌آید، در وجود این آنتی‌اکسیدان‌ها نهفته است. وی گفت: هندوانه از بروز آسیب‌های پوستی در اثر نور جلوگیری می‌کند، موجب دفع بیشتر و سریع مواد زاید از بدن می‌شود و به شادابی و طراوت پوست می‌انجامد. انصاری با اشاره به اینکه انار یکی دیگر از مواد غذایی است که در این شب استفاده می‌شود، افزود: این میوه در سفره شب یلدا نماد شادی و زایش است. انار میوه‌ای است که از قدیم از آن به عنوان میوه‌ای خون ساز یاد می‌شد، به افرادی که رنگی مهتابی و از نظر جثه رنجور بودند، توصیه می‌شد که آب انار بنوشند.

وی تصریح کرد: امروزه اثبات شده انار سرشار از ویتامین “ث” است که سبب تقویت سیستم ایمنی بدن و تصفیه‌کننده خون و سرشار از آهن است، در نتیجه موجب افزایش انرژی و خون سازی در بدن فرد می‌شود و تصفیه خون مانند زندگی یا زایش دوباره انسان است، به همین علت انار را نماد زایش و شادی می‌دانند. این پژوهشگر عنوان کرد: آجیل شب یلدا شامل پسته، بادام، گردو، فندق و در بعضی مناطق کشور از میوه‌های خشک نیز به عنوان آجیل شب یلدا استفاده می‌شود، آجیل به عنوان سالم‌ترین تنقلات شناخته شده و دارای فیبر بالاست که در درمان یبوست، چاقی، انواع سرطان‌ها از جمله سرطان معده و روده بسیار مؤثر است. وی اظهار کرد: آجیل دارای انواع ویتامین‌های گروه E و B، روی، کلسیم، فسفر و پتاسیم، منیزیم، ویتامین A و پروتئین است که وجود این مواد در بدن موجب افزایش تراکم استخوان و جلوگیری از ریزش مو و چین و چروک پوست، درمان افسردگی، افزایش قدرت بینایی و رفع خستگی و گرفتگی عضلات می‌شود.

  • تدوین : گروه سرگرمی کلیشه
  • منبع : بهار
By:4uzaN نظر یادت نره ✔✔
 
سه شنبه 26 آذر 1392برچسب:, :: 18:39 :: نويسنده : ジ 4uzaN ジ

ویتامین های حافظه و تمرکز

در بسیاری از جوامع مدرن امروزی , کاهش قدرت حافظه و فقدان تمرکز شایع تر از تمدن های قدیمی و سنتی است که در شرایط عادی پا به سن می گذارند . با این وجود در بسیاری از جوامع بومی و برخی جوامع مدرن , افراد سالمند مدت زمان بسیار طولانی تری توانایی های ادراکی خود را حفظ می کنند . به عنوان مثال کشور هند در مقایسه با آمریکا آمار پایین تری از فراموشی حاصل از بیماری آلزامر را دارد . تغذیه – و به خصوص ویتامین ها – نقش مهم در بازاریابی حافظه و توانایی تمرکز ایفا می کنند .

خانواده ویتامین های B

ویتامین B6 در بدن برای تولید نروتز انسمیترهایی مانند دوپامین و سرتونین مورد استفاده قرار می گیرد که هر دو مواد شیمیایی برای ارتباط بین نورون ها هستند . بدون وجود ویتامن B6 کارآیی ارتباط بین نواحی مختلف مغزی کمتر شده و منجر به آفت توان ادراکی فرد – بازیابی ضعیف حافظه و ناتوانی در تمرکز – می شود .

ویتامین B9 که معمولا از آن به نام اسید فولیک یاد می شود , برای حفظ و عملکرد حافظه و تمرکز در مغز لازم است . بررسی های انجام شده نشان می دهد که سه سال مصرف مکمل های اسید فولیک به میزان قابل توجهی عملکرد ادراکی سالمندان را بهبود می بخشد . مخصوصا حافظه , سرعت پردازش اطلاعات و موتور های حسی این افراد در مقایسه با گروهی که این مکمل ها را مصرف نکرده اند نتاج قابل توجهی را نشان داد .

ویتامین B12 ویتامین دیگری است که برای اعمال بزرگ مغز لازم است . مطالعات نشان می دهد سالمندانی که از کمبود ویتامین B12 رنج می برند بیشتر به چروک شدگی و تحلیل رفتن مغز با ابتلا به آلزایمر و تخریب قدرت ادراک مغز –مانند ضعف حافظه و فقدان تمرکز – همراه است .

ویتامین A

آزمایش های انجام شده نشان دادند که کمبود ویتامین A در موش ها موجب تخریب فرایند یادگیری می شود . خوراندن ویتامین A به موش ها موجب تحریک سلول های مغزی در ناحیه هیپوکامپ – ناحیه ای از مغز پستانداران که با یاد آوری خاطرات و توان یادگیری همراه است – می شود . ویتامین A همچنین برای رشد طبیعی سیستم عصبی مرکزی جنین – که در نهایت اعمال بزرگتر مغز را به دنبال دارد – لازم است .

ویتامین E

ویتامین E نوعی آنتی اکسیدان موثر است اما توانایی مقابله با ناتوانی های ذهنی حاصل از پیری – مانند آلزایمر _ را نیز دارد . مصرف ویتامین E همراه با داروهای کاهش التهاب , در دراز مدت ناتوانی های ذهنی که تحت تاثیر این بیماری قرار می گیرند شامل حافظه کوتاه مدت و توان ادراکی مغز هستند .

 

  • تدوین : گروه سلامت کلیشه
By:4uzaN نظر یادت نره ✔✔
 
سه شنبه 26 آذر 1392برچسب:, :: 18:38 :: نويسنده : ジ 4uzaN ジ

این خوراکی ها دشمن حافظه هستند

معمولا در فصل امتحانات دانش آموزان و دانشجویان برای افزایش تمرکز از مقادیر بیشتری شکلات، شیرینی جات و نوشیدنی های صنعتی استفاده می کنند، در حالی که مطالعات اخیر نشان می دهند که افراط در مصرف قند و شکر، فعالیت مغز، حافظه و فرآیند یادگیری را کاهش می دهد. از طرف دیگر در این تحقیق مشخص شد که اسیدهای چرب امگا- 3 به خنثی کردن این اثر مخرب کمک می کنند.

همان طور که می دانید مصرف زیاد قند و شکر خطراتی همچون دیابت، چاقی، کبد چرب و سرطان را به همراه دارد. محققان معتقدند که آنچه می خوریم، تفکر ما را تحت تاثیر قرار می دهد. مصرف قند و شکر زیاد به مدت طولانی توانایی مغز برای یادگیری و به یاد آوردن اطلاعات را کاهش می دهد. بنابراین رژیم های غذایی زندگی مدرن به دلیل دارا بودن مقادیر زیاد قند اثرات زیان آوری بر مغز دارند.

یکی از مشکلات تغذیه ای در زندگی ماشینی این است که اغلب افراد به دلیل کمبود وقت از محصولات آماده صنعتی مانند آبمیوه ها استفاده می کنند و این محصولات حاوی مقادیر بالایی قند هستند.

در این تحقیق نشان داده شد که مصرف زیاد قند موجب مقاومت انسولین و در نتیجه کاهش قدرت حافظه می شود. زیرا انسولین در تنظیم سلول های مغز برای استفاده و ذخیره قند جهت تامین انرژی مورد نیاز برای پردازش افکار و عواطف نقش دارد. رژیم غذایی سرشار از قند موجب آزاد شدن انسولین بیشتر و مقاوم شدن سلول ها به این هورمون می شود.

متخصصان توصیه می کنند برای فعالیت و عملکرد مطلوب مغز، مصرف قند، شکر، شیرینی جات، شکلات و آبمیوه های صنعتی را به حداقل برسانید و در مقابل از مقادیر بیشتری اسیدهای چرب امگا- 3 و منابع غذایی آنها مانند ماهی، گردو و تخم کتان استفاده کنید.

  • تدوین : گروه سلامت کلیشه
  • منبع : seemorgh.com
By:4uzaN نظر یادت نره ✔✔
 
سه شنبه 26 آذر 1392برچسب:, :: 18:35 :: نويسنده : ジ 4uzaN ジ

اطلاعاتی درباره ویتامین D

یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که کمبود ویتامین D با 25 درصد افزایش خطر مرگ و میر همراه است.
محققان در مریلند 13000 مرد و زن سالم را در یک دوره زمانی 6 ساله مورد بررسی قرار داده و میزان مرگ و میر افرادی را که مقادیر ویتامین D در خونشان کم یا طبیعی بود، مقایسه نمودند. در پایان دوره 6 ساله، 1800 نفر از این افراد فوت کردند که علت مرگ 700 نفر از آنها بیماری قلبی- عروقی گزارش شد. همچنین مشخص گردید که 400 نفر از افراد فوت شده دچار کمبود ویتامین D بودند. به عبارت دیگر کمبود ویتامین با 25 درصد افزایش خطر مرگ و میر همراه بود.
شرح این مطالعه در نشریه طب داخلی منتشر شده است.

تحقیقات قبلی نیز نشان داده بودند که کمبود ویتامین D با افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه و افسردگی به ویژه در سالمندان در ارتباط است.

ویتامین D که به طور عمده در نتیجه قرار گرفتن پوست در معرض نور خورشید در بدن تولید می‌شود، نقشی حیاتی در سلامتی بدن ایفا می‌کند، و طبق آمارها، 50 درصد از افراد بزرگسال 50 سال به بالا و نیز بسیاری از جوانان دچار درجاتی از کمبود این ویتامین هستند. محدود بودن منابع غذایی حاوی ویتامین D، آلودگی هوا و عدم قرار گرفتن در معرض نور خورشید به میزان کافی، از دلایل کمبود این ویتامین به شمار می روند.

متخصصان توصیه می کنند برای تامین ویتامین D مورد نیاز می بایست پوست بدن روزانه 15 تا 20 دقیقه در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرد. روغن کبد ماهی، شیر غنی شده و تخم مرغ منابع غذایی ویتامین D هستند.

  • تدوین : گروه سلامت کلیشه
  • منبع : http://www.kelishe.com
By:4uzaN نظر یادت نره ✔✔
 
سه شنبه 26 آذر 1392برچسب:, :: 18:28 :: نويسنده : ジ 4uzaN ジ
می گویند آغاز نو شدن آغاز تازه شدن بهار است اما برای من روز میلاد تو سر آغاز فصلی دگر از زندگیست
تولدت مبارک برادرم محمدم ♡♥♡♥

بهترین آهنگ زندگی من تپش قلب توست

و قشنگ ترین روزم روز شکفتنت.

تولدت مبارک داداش جونـــــــــــم ♥♡♥♡

By:4uzaN نظر یادت نره ✔✔
 
شنبه 23 آذر 1392برچسب:, :: 22:35 :: نويسنده : ジ 4uzaN ジ

By:4uzaN نظر یادت نره ✔✔
 
شنبه 23 آذر 1392برچسب:, :: 22:30 :: نويسنده : ジ 4uzaN ジ
By:4uzaN نظر یادت نره ✔✔